RADY, TIPY, NÁVODY PRO ÚSPĚCH V PODNIKÁNÍ

Jak důležitý je název firmy?

Odpověď zkušeného člověka Vás možná zaskočí: „ Životně důležitý! Nebo také zcela bezcenný!“

Jste z toho zmateni? Hned vysvětlím…

Pokud chcete budovat dlouhodobě úspěšné podnikání a nebo dokonce stvořit podnikatelskou legendu, musíte hned od počátku dbát na marketing a na punc, který dostane Vaše snažení. Tomu puncu se odborně říká „značka“, nebo také „brand“. Potřebujete budovat svou skvělou podnikatelskou značku, která je nejen o tom, jak vypadáte na veřejnosti, ale hlavně o tom, jak spolehlivě Vám vše funguje ve vztahu k zákazníkovi, jak máte nastavené procesy, jak spolehlivě a kvalitně bude zákazníkovo přání uspokojeno, jaké si získáte renomé a šuškandu ve svém okolí.

Pak záleží, na jaký nosič fyzicky toto své renomé položíte. Je nutné vědět, že je to hodně podobné jako s dálniční známkou. To je také taková značka. Jakmile ji ale přilepíte na okno, už ji budete těžko přendavat jinam, pokud se oknu něco přihodí.

Marketingově je pro Vás velmi důležitá především značka! Název firmy je druhotný.

Všichni se snaží dostat k panu doktorovi Vokurkovi, protože je široko daleko nejlepší odborník, ale na dveřích jeho soukromé praxe bude napsáno Medical Clinic s.r.o. A zítra může být Medical Service s.r.o. Nebo také Mudr.Vokurka s.r.o.

Na oběd s váženými hosty se snažíte udělat rezervaci „U kulináře“ a je Vám úplně jedno, jestli na účtence je Gastro služby s.r.o, nebo jestli se „Kulinář“ přestěhoval do jiných prostor a nyní se po právní stránce jmenuje A+B servis s.r.o.

Na webu automaticky objednáváte na Laza.cz a je Vám jedno, že se o Vás postará Dutch Internet Corporation Ltd…

Důležité je nepřilepit svou značku na něco, z čeho pak již nejde přendat. V případě katastrofy byste museli zahodit celou svou dosavadní historii a snažení.

Já doporučuji dobře si promyslet svůj marketingový název, svou značku, kterou začnete budovat a tu posadit na název společnosti. Pokud bude stejný, a bude to technicky a právně možné, je to dobré. Ale buďte od začátku připraveni právní název společnosti v nejhorším obětovat a svou nálepku značky přelepit na jakýkoli jiný právní název společnosti.

Pokud od prvních dnů skálopevně věříte svému brandu (značce), nebo si později naměříte, že ta Vaše budovaná značka už začíná mít poměrně sílu a lidé ji podprahově přijali a jdou za její kvalitou, pak je dobré si tuto značku zaregistrovat na patentovém úřadě. Ideálně registrovat si ji na „svůj obličej“ na fyzickou osobu. To je nejstálejší věc 🙂 S tou vše začíná a končí 🙂 Značku můžete pak formálně své kapitálové společnosti pronajímat. Symbolicky, nebo za reálnou tržní cenu.

V ten okamžik máte svou s.r.o tvrz, ve které podnikáte a máte svůj vztyčený prapor, který je vidět do dálky a který láká zákazníky jako blizna motýly. Jako když hladoví v neznámém městě přemýšlíte, kde se nasytit a v dálce zahlédnete totem McDonalds.

Daleko důležitější je, aby Vámi budovaná značka měla oporu ve vyhledávačích na webu. Aby se dala co nejlépe ztotožnit s webovou adresou. Aby bylo jak pro vyhledávače, tak pro zákazníky co nejpohodlnější Vás rozpoznat a najít. Nikdo nebude googlit A+B servis, ale „Kulinář HorníDolní“

Takže shrnuto…

  1. Technický název právní formy podnikání, které zvolíte, není úplně důležitý, je to ta tvrz, kterou můžete změnit a přestěhovat se po právní stránce jinam. Je to skořápka, která skýtá útočiště. Na chvíli nebo také napořád.
  2. Důležitá je značka, pod kterou Vás budou lidé poznávat a se kterou Vás budou spojovat.
  3. Nejvíce musíte dbát na to, aby bylo jednoduché Vaši značku (ten prapor) rozpoznat a najít jak fyzicky tak virtuálně na webu. Musí Vás milovat zákazníci i webové vyhledávače 🙂

Nedávno jsem sledoval debatu úspěšného čínského podnikatele Jack Ma, který založil Alibabu a byl jsem mile překvapen, že při výběru své značky a názvu firmy uvažoval téměř totožně jako my, když jsme zakládali jednu z prvních firem, která si během pár let získala téměř stoprocentní spontánní znalost na svém trhu.

Co Vy nejvíce vnímáte jako značku?

Vybudujte si také úspěšnou firmu, která vás bude bavit a vydělávat více peněz, než potřebujete.

Chtěli byste mít svojí vlastní dobře fungující firmu? Nebo firmu již máte, ale je to spíš takové svobodnější a výnosnější chození do práce? Nyní máte možnost Vaše sny uskutečnit a navíc je posunout úplně na jiný level. Zařadit se do první ligy podnikání. Začít hned od začátku dělat správné věci správným způsobem. Vytvořit si pevné pilíře svého budoucího impéria, na kterých následně vystavíte dobře fungující promazaný stroj na spokojené zákazníky, rostoucí zisky a více času pro sebe a své blízké. Během několika následujících měsíců se Vaše sny mohou splnit.

Více informací
Jarda Chalupský
Jarda Chalupský
Vizionář, podnikatel a expert na řízení kvality six sigma.

Z malého jihočeského městečka se jako první Čech dostal do prestižní organizace interního auditu General Electric v USA, kde pracoval pro legendárního Jacka Welche na projektech zlepšování byznys procesů a zavádění změny. Následně si založil vlastní konzultingovou společnost, aby mohl získané know-how předávat také šikovným firmám v Čechách a na Slovensku. V současnosti rozvíjí své dvě úspěšné milionové firmy a detailní návod, jak spolehlivě na to, předává dalším.

Komentáře