RADY, TIPY, NÁVODY PRO ÚSPĚCH V PODNIKÁNÍ

Ne díky, máme moc práce!

Tento blog začnu úplně od začátku… Věříte, že emaily mají duši?

Já jsem si jist, že ano. Přesvědčil jsem se o tom nedávno, když mi „neznámý“ člověk z jedné FB komunity poslal email, ve kterém mě upozornil na nefunkčnost jednoho linku na stánkách. Ten email tak mile působil, že na mne ihned dýchlo takové jakési fluidum příjemného člověka. Navíc z podnikatelské komunity. V době neskutečných diskusních hejtů, apatie a zavržení všeho, co nefunguje na první kliknutí, to bylo osvěžující upozornění. Balzám. Pár zvolených slov, poskládaných za sebe. Ten email jako by měl třetí rozměr.

Nedalo mi to a hned jsem se podíval na FB, co že je to za dobrou duši. Na profilu toho nebylo moc, ale byl v takovém podobném pohodovém duchu. A zde jsem také narazil na další věc…

Byl to obrázek. Obrázek, který jsem před časem viděl a pak zase zmizel někde v zapomnění uspěchaných dnů. Tenkrát jsem si řikal: „Přesně, tento obrázek má hodnotu tisíce slov! Ten přesně vystihuje ten příběh, který vidím často kolem sebe.“

Ano, je to ten úvodní ilustrační obrázek tohoto blogu. A já bych se u něj chtěl trochu zastavit…

Nezdá se Vám, že běháme stále rychleji jako křeček v kolotoči? Že tlačíme káru a už to tak nějak bereme jako takový každodenní úděl a jsme unaveni na to se zastavit a vidět věci jinak? Z jiného pohledu?

Přitom pomoc často čeká na dosah.

Začíná to NEplánováním si dostatečně dlouhé dovolené, pak už ani NEvybíráním si dovolené, následuje již drobný workoholismus a posedlost detaily, aby bylo vše ve firmě či práci perfektní, že se to samo neudělá, že se musí to a ještě tohle  a zákazník nepočká a co by si pomyslel atd.

A to je přesně ta cesta, jak začít trpět provozní slepotou a ztratit kontakt  s realitou a lidmi tam venku. Lidmi, pro které to všechno děláme.

To není dobré. Začne se nám obracet Paretův princip, kdy místo 20ti % úsilí, které přináší 80 % výsledků máme 80% lopocení se s 20ti % výsledku. Přestáváme dělat správné věci správným způsobem a hlavně neděláme jen to důležité. Začneme se utápět v operativně. Jsme tak otupělí, že si nechceme ani nechat pomoci.  Prostě… Ne, díky, máme moc práce, nemáme na to čas!

Co s tím?

Vyzkoušel jsem si, že stačí málo. Jeden rituál ráno, jeden večer a trochu time managementu s poznámkovým blokem v telefonu v průběhu dne. Na víkend čistá vizionářská hlava při manuální práci na zahradě, kolem domu, na výletě, s rodinou a dětmi…

Zařadit si do svého denního programu na začátek dne svojí pohodovou kreativní hodinku pro sebe nebo pro svou firmu, na konec dne si dát svou bilanční půlhodinku „end-of-day“ a napsat si pár poznámek. Dvakrát si poznamenat do kalendáře 14 dnů dovolené. A tento rituál dodržovat. Tak jednoduché to je. Udělat si pevné kotvy do každodenního života a do roční etapy, které Vám pomohou s koncentrací na to důležité a eliminací balastu, který jen užírá kapacitu a nemá přínos. Pravidelně a plánovaně se zastavit a rozhlédnou se kolem sebe. Položit si pár správných otázek: „Proč to dělám? Pro koho to dělám? Musím to dělat já? Nedá se to udělat jinak, lépe a s menším úsilím? Není někdo, kdo by na to byl lepší? Nedalo by se to automatizovat?

Cílem podnikání není se udřít, ale dělat věci chytře a s minimem úsilí, aby maximálně času zbývalo na vyvážený život s ostatními.

Zavedení pár podnikatelsky prospěšných návyků také učím hned v úvodních částech kurzu Vaše milionová firma. Jsou to účinné techniky, které zajišťují dostatečnou duševní hygienu a mentální prevenci proti každodennímu negativismu, špatné náladě a depresi. Jedna z těch metod dokonce svého času zachránila život tisícům frustrovaných vojáků, kteří páchali mnohačetné sebevraždy. Což je další důkaz toho, že často stačí opravdu jen málo, člověk by řekl „taková blbost“, ale ten efekt je neuvěřitelný.

Ostatně jako s tou károu. Je lepší jí včas nasadit kolečka, dopravit, co je potřeba a pak si užít doutníček, než padnout v cíli a s poplácáním po ramenou umřít vysílením.

Takže doporučuji:

  1. Než začnete den, dejte si jednu pohodovou hodinku jen pro sebe.
  2. Udělejte si seznam věcí, co je ten den potřeba a vyškrtněte ty, bez kterých se to nezblázní a můžete se k nim vrátit, když bude čas a chuť.
  3. Věnujte se hlavně věcem, které Vás živí, které jsou přímo pro zákazníka. Kde s 20% úsilí dosáhnete 80% efektu.
  4. Na konci dne si udělejte půlhodinku a vyhodnoťte den, co se Vám povedlo, za co jste rádi a to si napište.

… jo a v průběhu dne si to nezapomínejte dělat hezký J

Co je Váš největší žrout času, síly a kapacity?

P.S.: Václave, děkuji za připomenutí.

Vybudujte si také úspěšnou firmu, která vás bude bavit a vydělávat více peněz, než potřebujete.

Chtěli byste mít svojí vlastní dobře fungující firmu? Nebo firmu již máte, ale je to spíš takové svobodnější a výnosnější chození do práce? Nyní máte možnost Vaše sny uskutečnit a navíc je posunout úplně na jiný level. Zařadit se do první ligy podnikání. Začít hned od začátku dělat správné věci správným způsobem. Vytvořit si pevné pilíře svého budoucího impéria, na kterých následně vystavíte dobře fungující promazaný stroj na spokojené zákazníky, rostoucí zisky a více času pro sebe a své blízké. Během několika následujících měsíců se Vaše sny mohou splnit.

Více informací
Jarda Chalupský
Jarda Chalupský
Vizionář, podnikatel a expert na řízení kvality six sigma.

Z malého jihočeského městečka se jako první Čech dostal do prestižní organizace interního auditu General Electric v USA, kde pracoval pro legendárního Jacka Welche na projektech zlepšování byznys procesů a zavádění změny. Následně si založil vlastní konzultingovou společnost, aby mohl získané know-how předávat také šikovným firmám v Čechách a na Slovensku. V současnosti rozvíjí své dvě úspěšné milionové firmy a detailní návod, jak spolehlivě na to, předává dalším.

Komentáře