RADY, TIPY, NÁVODY PRO ÚSPĚCH V PODNIKÁNÍ

Jak vzniká Produkt či Služba, bez které nemohou zákazníci být?

O tom, jak stanovit cenu svého produktu, jsme si již na blogu pár věcí řekli. Pro jistotu se ale ještě vrátím k samotnému produktu. Na produktu či službě stojí veškeré podnikání. Úspěch či pád. Když budete postupovat systematicky správně, můžete připravit Vanilla Produkt, Bestseller, který Vaší rodinu zabezpečí na dlouhá léta, nebo něco podceníte, minete cíl a pak se Vám investovaný čas a peníze nikdy nevrátí.

Jak tedy navrhnout úspěšný produkt?

Drtivá většina „podnikavců“ zkouší využít asymetrii informací a obratem ruky přeprodávat o kousek levněji něco, co výrazně levně sežene někde na druhém konci světa. Velmi často je to jen napodobenina či iluze nějakého kvalitního originálu, ale myslí si, že se jim podaří přesvědčit zákazníka o tom, že je to vlastně to samé, jen za výrazně nižší cenu, na které jim ještě tři čtvrtiny zbývají jako marže. Svatý grál vidí v tom, objevit něco v Číně a pak tím zaplavit trh a rychle vydělat balík, aby se s ním mohli ztratit, než se úřady vzpamatují.

Váš Svatý grál je však jinde!

Vy chcete vybudovat dlouhodobě úspěšné podnikání, kterého si budou ostatní vážit a uznávat ho. Vy chcete nabídnout skvělý produkt s velkým P. Produkt, bez kterého již lidé nemohou být.

Klíč je v tom, že Váš produkt či služba je vlastně řešením na nějaký palčivý problém, který lidi trápí. Tak se na něj musíte při designování dívat. Čím více lidí má toto trápení a čím palčivěji působí, tím pozorněji budou naslouchat, zda jim zrovna Vy nepřinášíte se svým produktem vysvobození. A také jsou za takové vysvobození z nesnází ochotni zaplatit více peněz.

Začněte tedy od úvah, co Vaší zamýšlenou klientelu trápí, kde by si rádi zjednodušili život.

Pak se musíte na celé to řešení, tedy produkt, podívat hodně ze široka. Vlastně nepřipravujete jen samotný produkt, ale celý proces, do kterého je produkt jako do služby zabalený. Je to posloupnost kroků, které člověk musí udělat. Od uvědomění si své potřeby až po uspokojení své potřeby díky Vašemu řešení. Celé to pak tvoří jeden zákaznický prožitek. Skvělý nebo mizerný. Příště odmítne, nebo bude chtít být stálým konzumentem.

A je jedno, jestli vyrábíte boty, svatební dorty, polední menu v restauraci, účtujete, radíte s právničinou, připojujete lidi k internetu, dáváte dráty do zdi, prodáváte oblečení, nabízíte elektroniku, rýsujete projekty na dům, navrhujete webové stránky,  modelujete nehty, poskytujete masáže, nebo dáváte lidem do těla ve fitku. Vždy musíte rozumět tomu, co Váš zákazník potřebuje, co ho trápí, na co hledá řešení, jak si ideálně to řešení představuje, čeho se chce zbavit, jak si to řešení chce prožít, co mu vyhovuje a co ne, za co je ochoten si připlatit a co mu nikdo jiný nedá.

Čím přesnější potřebám bude Vaše řešení, čím unikátnější a těžko napodobitelné, tím bude Váš produkt dlouhodobě udržitelný a obchodovatelný.

Tyto atributy Vašeho produktu Vám později pomůže zkomunikovat zákazníkům marketing díky svým nástrojům. Ten pomůže zákazníkům odpovědět na otázky: „Proč bych si to měl koupit? A proč zrovna u Vás? Co mi nabízíte a jiní ne? Jakou hodnotu mi dáváte výměnou za cenu, kterou zaplatím?“

Vím, že mi nyní namítnete, že se to lehce řekne, ale hůř vymyslí a udělá. Ale není to tak těžké. Musíte do produktu zapojit více sebe. Vy jste unikátní, nikdo Vás nenaklonuje. Čím víc bude mít produkt Vaše DNA a Vaše porozumění potřebám lidí kolem Vás, tím ho těžko bude někdo napodobovat. Budou to jen lacinější nepovedené kopie a Vy mezi tím pojedete dál a budete inovovat podle toho, jak se budou vyvíjet nálady a potřeby Vašich stálých zákazníků. A ti díky své spokojenosti přivedou skrze své doporučení další. Váš zákaznický kmen se bude rozrůstat.

Dát věci na web s košíkem a podjet cenu umí každý pologramot. Ale je to jen na chvíli, než se najde ještě větší zoufalec a podjede tu cenu ještě více. Pak je jedno, co prodávají, protože zákazníky v ten okamžik láká jen cena a ne ten samotný produkt. Kupují od nejlevnějšího a ten může být jen jeden.

Dejte do produktu hodně služeb. Hodně péče, aby byl zákazník jako v bavlnce a nemusel nic řešit sám, protože se mu o to postaráte.

Lidé jsou dnes už i líní klikat něco do košíku, což je ještě to nejjednodušší. Vrátit něco, nastavit, zprovoznit, vybrat si, naučit se správně používat a plně využívat, prostudovat si, hledat, to už je problém.

A na závěr ještě jedna poznámka…

Váš produkt musí jít co nejvíce za zákazníkem, ne zákazník za ním.

Jak navrhnout úspěšný produkt a postavit kolem něho celou Vaší Milionovou Firmu řeší krok za krokem stejnojmenný eBook, který je Vám k dispozici spolu s 52 radami na úspěch v podnikání na www.chalupsky.cz/vase-milionova-firma. Tam si věci můžete projít do podrobna.

Vybudujte si také úspěšnou firmu, která vás bude bavit a vydělávat více peněz, než potřebujete.

Chtěli byste mít svojí vlastní dobře fungující firmu? Nebo firmu již máte, ale je to spíš takové svobodnější a výnosnější chození do práce? Nyní máte možnost Vaše sny uskutečnit a navíc je posunout úplně na jiný level. Zařadit se do první ligy podnikání. Začít hned od začátku dělat správné věci správným způsobem. Vytvořit si pevné pilíře svého budoucího impéria, na kterých následně vystavíte dobře fungující promazaný stroj na spokojené zákazníky, rostoucí zisky a více času pro sebe a své blízké. Během několika následujících měsíců se Vaše sny mohou splnit.

Více informací
Jarda Chalupský
Jarda Chalupský
Vizionář, podnikatel a expert na řízení kvality six sigma.

Z malého jihočeského městečka se jako první Čech dostal do prestižní organizace interního auditu General Electric v USA, kde pracoval pro legendárního Jacka Welche na projektech zlepšování byznys procesů a zavádění změny. Následně si založil vlastní konzultingovou společnost, aby mohl získané know-how předávat také šikovným firmám v Čechách a na Slovensku. V současnosti rozvíjí své dvě úspěšné milionové firmy a detailní návod, jak spolehlivě na to, předává dalším.

Komentáře