RADY, TIPY, NÁVODY PRO ÚSPĚCH V PODNIKÁNÍ

Otevíráme! Jak získat první zákazníky a pak jejich počet násobit?

Vedle strašáka „byrokracie“ je toto druhý velký otazník, který lze docela lehce odstranit. Stačí trochu selského rozumu a citu pro obchod. V dnešním blogu zkusím poradit tak, aby si z toho mohl vybrat to své skoro každý. Jsme v situaci, kdy máte již připravený nějaký produkt či službu a chcete s nimi vstoupit na trh. Vstoupit na trh jednoduše...

Jakou nasadit cenu svých produktů a služeb?

Tržní! Tedy takovou, aby se Vámi nabízené produkty zobchodovaly a Vy jste byli spokojení. Tím jsme se ale posunuli jen o krůček. O uvědomění, že směňujeme na volném trhu, tzn. my musíme být spokojeni s tržbami, respektive utrženým ziskem, a protistrana musí být spokojena s tím, co za své peníze dostala. To znamená profitabilní vyřešení nějakého problému,...

Jak vzniká Produkt či Služba, bez které nemohou zákazníci být?

O tom, jak stanovit cenu svého produktu, jsme si již na blogu pár věcí řekli. Pro jistotu se ale ještě vrátím k samotnému produktu. Na produktu či službě stojí veškeré podnikání. Úspěch či pád. Když budete postupovat systematicky správně, můžete připravit Vanilla Produkt, Bestseller, který Vaší rodinu zabezpečí na dlouhá léta, nebo něco podceníte, minete cíl...

9 drobností, ze kterých budou Vaši zákazníci nadšeni

Občas, když už člověk pro samé vymýšlení nových věcí pro zákazníky a vyšší zisky neví kudy kam, je dobré se trochu zastavit a vrátit se ke starým dobrým základům. K tomu, co je generacemi prověřeno, že funguje a je dnes možné jen obléct do modernějšího kabátu. Připomenu Vám 9 věcí, které když jsou dobře dodané, vždy...

Jak financovat rozjezd firmy?

Častý dotaz, na který odpovídám. A zatím jsem stále nezměnil názor. Moje zkušenost je, že nejvíce úspěchů zaznamenávají podnikatelské záměry, které jsou financované z vlastních zdrojů. Třeba i skromných. Mám nápad, myšlenku, vizi, která nějakou dobu zraje, utvrzuji se v ní, zjišťuji si více a více informací, které můj záměr potvrzují či vyvrací… To vše zabere nějaký...

Co tvoří úspěšnou značku?

Na blogu jsme si již říkali, že značka je důležitější než samotná právní forma a jméno firmy. Jak ale vybudovat značku s dobrým renomé? Z čeho se skládá? Co tvoří to magnetično a fluidum okolo? Většinu asi hned napadne, že je to image. Tedy jak se značka prezentuje navenek a jak je vnímána okolím. Ano, patří sem...

Ne díky, máme moc práce!

Tento blog začnu úplně od začátku… Věříte, že emaily mají duši? Já jsem si jist, že ano. Přesvědčil jsem se o tom nedávno, když mi „neznámý“ člověk z jedné FB komunity poslal email, ve kterém mě upozornil na nefunkčnost jednoho linku na stánkách. Ten email tak mile působil, že na mne ihned dýchlo takové jakési fluidum...

Jak důležitý je název firmy?

Odpověď zkušeného člověka Vás možná zaskočí: „ Životně důležitý! Nebo také zcela bezcenný!“ Jste z toho zmateni? Hned vysvětlím… Pokud chcete budovat dlouhodobě úspěšné podnikání a nebo dokonce stvořit podnikatelskou legendu, musíte hned od počátku dbát na marketing a na punc, který dostane Vaše snažení. Tomu puncu se odborně říká „značka“, nebo také „brand“. Potřebujete budovat...

Jak začít podnikat – podnikatelem do 2 dnů

Dnešní blog věnuji technickým věcem spojeným se začátkem podnikání. Pro mnohé je to zásadní strašák. Zkusím mu dát trochu vlídnou tvář a napravit mu renomé. Vůbec to totiž nemusí být tak velká noční můra, jak se zdá. Kdo si to několikrát prošel a má již prošlapanou cestičku, ví, že je to docela v pohodě… Poradím Vám...

5 věcí, které dělají podnikatele lepším člověkem

Podnikatel či podnikatelka jsou takový zvláštní druh lidí. U těch úspěšných, kteří podnikají více než pět let, což je zhruba taková doba, kdy se dá již mluvit o tom, že je firma zaběhnutá a etablovaná na trhu, a okolní „svět“ o ní má povědomí, se dají vypozorovat některé charakteristiky, které je odlišují od ostatních. Ještě...