Vedle strašáka „byrokracie“ je toto druhý velký otazník, který lze docela lehce odstranit. Stačí trochu selského rozumu a citu pro obchod. V dnešním blogu zkusím poradit tak, aby si z toho mohl vybrat to své skoro každý. Jsme v situaci, kdy máte již připravený nějaký produkt či službu a chcete s nimi vstoupit na trh. Vstoupit na trh jednoduše...
Tržní! Tedy takovou, aby se Vámi nabízené produkty zobchodovaly a Vy jste byli spokojení. Tím jsme se ale posunuli jen o krůček. O uvědomění, že směňujeme na volném trhu, tzn. my musíme být spokojeni s tržbami, respektive utrženým ziskem, a protistrana musí být spokojena s tím, co za své peníze dostala. To znamená profitabilní vyřešení nějakého problému,...
O tom, jak stanovit cenu svého produktu, jsme si již na blogu pár věcí řekli. Pro jistotu se ale ještě vrátím k samotnému produktu. Na produktu či službě stojí veškeré podnikání. Úspěch či pád. Když budete postupovat systematicky správně, můžete připravit Vanilla Produkt, Bestseller, který Vaší rodinu zabezpečí na dlouhá léta, nebo něco podceníte, minete cíl...
Občas, když už člověk pro samé vymýšlení nových věcí pro zákazníky a vyšší zisky neví kudy kam, je dobré se trochu zastavit a vrátit se ke starým dobrým základům. K tomu, co je generacemi prověřeno, že funguje a je dnes možné jen obléct do modernějšího kabátu. Připomenu Vám 9 věcí, které když jsou dobře dodané, vždy...
Častý dotaz, na který odpovídám. A zatím jsem stále nezměnil názor. Moje zkušenost je, že nejvíce úspěchů zaznamenávají podnikatelské záměry, které jsou financované z vlastních zdrojů. Třeba i skromných. Mám nápad, myšlenku, vizi, která nějakou dobu zraje, utvrzuji se v ní, zjišťuji si více a více informací, které můj záměr potvrzují či vyvrací… To vše zabere nějaký...
Na blogu jsme si již říkali, že značka je důležitější než samotná právní forma a jméno firmy. Jak ale vybudovat značku s dobrým renomé? Z čeho se skládá? Co tvoří to magnetično a fluidum okolo? Většinu asi hned napadne, že je to image. Tedy jak se značka prezentuje navenek a jak je vnímána okolím. Ano, patří sem...
Tento blog začnu úplně od začátku… Věříte, že emaily mají duši? Já jsem si jist, že ano. Přesvědčil jsem se o tom nedávno, když mi „neznámý“ člověk z jedné FB komunity poslal email, ve kterém mě upozornil na nefunkčnost jednoho linku na stánkách. Ten email tak mile působil, že na mne ihned dýchlo takové jakési fluidum...
Odpověď zkušeného člověka Vás možná zaskočí: „ Životně důležitý! Nebo také zcela bezcenný!“ Jste z toho zmateni? Hned vysvětlím… Pokud chcete budovat dlouhodobě úspěšné podnikání a nebo dokonce stvořit podnikatelskou legendu, musíte hned od počátku dbát na marketing a na punc, který dostane Vaše snažení. Tomu puncu se odborně říká „značka“, nebo také „brand“. Potřebujete budovat...
Dnešní blog věnuji technickým věcem spojeným se začátkem podnikání. Pro mnohé je to zásadní strašák. Zkusím mu dát trochu vlídnou tvář a napravit mu renomé. Vůbec to totiž nemusí být tak velká noční můra, jak se zdá. Kdo si to několikrát prošel a má již prošlapanou cestičku, ví, že je to docela v pohodě… Poradím Vám...
Podnikatel či podnikatelka jsou takový zvláštní druh lidí. U těch úspěšných, kteří podnikají více než pět let, což je zhruba taková doba, kdy se dá již mluvit o tom, že je firma zaběhnutá a etablovaná na trhu, a okolní „svět“ o ní má povědomí, se dají vypozorovat některé charakteristiky, které je odlišují od ostatních. Ještě...